Ey yo vad händer mannen? Saker och ting börjar röra sig!

Min moderkaka ligger frampå magen och därför känner jag inte baby babs sparkar lika tydligt som om den hade legat mot ryggen. Men dom är där, om än svaga med några riktiga sparkar typ varannan dag. Myrorna känner jag varje dag!

Dock känns det som att jag har börjat lära mig baby babs dygnsrytm lite och vad som väcker upp honom/henne. Oftast är bebis vaken efter jag ätit middag: typ mellan 18-20. Baby bab vaknar också till liv mer om magen är varm än kall, typ om jag ligger i soffan och har magen framme men med en filt över då sparkar det till efter en stund.

Idag hade vi 1 timmes väntan på kor på jobbet så jag satt ute i den stekheta solen och solade mig och då ville baby bab också vara med! Har aldrig känt en spark från baby bab runt lunchtid förut så jag drar slutsatsen att det var den värmande solen som gjorde det. Han/hon gillar massor av värme precis som jag!

J har ännu inte känt någon spark trots att jag lägger dit hans hand när jag "känner att en spark är på väg" ( för det vet jag hur det känns nu, när baby bab liksom laddar för en kick, det känns som att magen liksom drar ihop sig )

Nu ska jag sätta mig ute på framsidan och sola så kanske bebis vaknar igen! ( psst 25 grader här just nu, och klockan är kvart i fyra på eftermiddagen )


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0