Helglunk

Helgerna har blivit rätt så lika sen jag blev på tjocken. Dvs fredagskvällar spenderas i soffan och så också lördagaskvällar tillsammans med en film och det helgsnacks jag för tillfället är sugen på.

Det är svårt att veta vad man annars kan göra liksom? Som o-gravid så kunde man ju hitta på det ena skojiga efter det andra men det var ju för att det involverade alkohol. Och de facto är: att gå ut vare sig det är på AW eller hemmafest eller nattklubb är så fantastiskt tråkigt som nykter så jag hellre håller mig i soffan.

Jo vi går ut och äter ibland, går på bio, shoppar men allt detta händer mer på dagtid så kvällarna är ändå vigda åt soffan. Det är lite för mycket vardagslunk över det hela och jag blir lite uttråkad. Det slutar nämligen också på samma sätt. Att både jag och J sover som två barn i soffan innan klockan slagit 23.00.

Något jag dock är väldigt stolt över honom för är att han också har slutat dricka nu när jag inte längre "får" det. Jag har sagt till honom att om det vore tvärtom hade jag aldrig slutat med det och att han får så gärna gå ut med kompisar eller dricka öl eller vin hemma om han vill. Men han vill inte. Säger att han inte tycker det är rättvist och att vi är två om det här. Så på så sätt bör jag vara glad att jag iallafall får somna i soffan tillsammans med honom på lördagskvällar och inte själv.

Drog era män ner på alkoholen under er grav?


Kommentarer
Postat av: Carro Lagergren

Vad gullig han är! Såklart att det är mysigare att få somna med honom på soffan än att han ramlar in runt 3 och stinker alkohol och cigg. :) Kommer man aldrig få se din mage in real life?

Hoppas du har det bäst!

Kram Carro

2012-03-18 @ 12:17:36
Postat av: Åsa

Nej... han ökade..... :( njut av din underbara karl. All creed till honom!

2012-03-18 @ 16:33:13
Postat av: Sara den rara

Jag tyckte också helgerna var otroligt tråkiga, för att jag inte har några intressen... Jonatan dricker ju så sällan redan, så det var väl ingen skillnad hos oss...

2012-03-18 @ 20:52:48
URL: http://sascha.blogg.se/
Postat av: Sandra Sj

Ja jag hade ju karln BAKOM baren med Jenna. Jag tyckte DÅ att alla var ute mer, men det var nog bara att vi/jag levde det partylivet innan och det blev en sån stor skillnad när jag helt plötsligt, ensam som gravid förutom Jessica i vårt gäng kände att det var fest 24/7.



Med Isidor blev det annorlunda, då hade vi en familj redan och alla vänner hade börjat avla sig också ;)



Jag hade svårt att "kräva" av Ketil att lämna vårat liv med Jenna, men han festade ju aldrig som vanliga SVensson. Krogfolket gör ju det på lite andra dagar och då gjorde det mig inget (då jobbade ju jag osv...)

2012-03-19 @ 11:48:00
URL: http://sandrasjunnesson.blogg.se/
Postat av: Linda

Exakt så ser våra helger ut också, förutom att vi har en bråkstake att ta hand om också :)



När det gäller alkoholen så är det väldigt sällan Bische dricker nu, han kan ta en öl hemma ibland, men han har inte varit ut någonting sen jag blev preggo. Vilken jag är väldigt glad över för just nu tror jag att han ska vara otrogen när han är på jobbet typ, haha! Jävla hormoner!

2012-03-19 @ 21:58:45
URL: http://jagochmina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0