My way or the highway!

Innan jag blev gravid tyckte jag att andra gravida var lite fjantiga som inte ville ha hjälp eller råd eller presenter eller köpa begagnat..

Men nu när jag är i samma sits så har jag själv blivit en sådan. Och jag kan förstå dessa mammor nu, speciellt om man är förstföderska.

Jag tycker det är otroligt stressande när andra inkräktar för mycket på min graviditet.

Det här är min första graviditet och även om jag vill dela allt med nära och kära vill jag göra det på mitt sätt och i min takt. Jag vill gärna ha råd och höra berättelser om hur andra har gjort och tacklat frågor, bara det inte blir tillsägelser om att jag MÅSTE eller att jag INTE får. Då reser jag ragg och backar.

När det kommer till prylar så vet jag att det är bra med begagnat och att få saker, men den här självständiga kvinnan och hennes karl vill också köpa själv för första gången. För känslans skull.

Och slutligen när det kommer till hur och på vilket sätt jag vill dela med mig av den här graviditeten- om det är här på bloggen eller Facebook eller Skype med familjen- så blir jag otroligt upprörd när andra lägger sig i hur och när och hur fort jag gör det. ( vilket hände igår och jag bröt ihop totalt och grinade hysteriskt och kunde inte andas för att jag var så arg )

Så, fråga gärna, berätta gärna men hemläxe-tillsäganden avstår jag vänligt men bestämt ifrån. En graviditet är någon väldigt stort och spännande och coolt och något man vill lära sig att handskas med själv samtidigt som man delar den med sina nära.

( thank god att min mamma är helt perfekt när det kommer till allt ovan )


Kommentarer
Postat av: Karro

Tycker det är så skoj att läsa och följa din graviditet! (lät som en stalker nu, haha) Härligt att höra den osminkade sanningen för oss, än så länge, novisa barnlösa kvinnor! Folk kommer alltid att ha åsikter, då kan väl dom läsa ÖP's sportsidor då eller nåt annat tråkigt! (när det inte handlar om curling alltså!) nu har du fått min åsikt, skriv på och lycka till vidare med babybärandet! Kram kram

2012-03-22 @ 21:08:15
Postat av: Sara den rara

Så jävla sant! Det är rätt fruktansvärt med alla tillrättavisanden, måsten och folk som lägger sig i. (Observera att det inte gäller vänliga råd och tips).

2012-03-22 @ 21:10:43
URL: http://sascha.blogg.se/
Postat av: Eja

Ja, man får verkligen sålla bland alla goooda råd och tips som haglar in. Det viktigaste är nog att du står på dig angående det du vill (vilket jag är övertygad att du gör) och att din mamma sköter sig perfekt (vilket även min gjorde). Läste en artikel i ÖP som handlade om hur en mor och dotter-relation kan förändras då dottern får barn. Rätt så tänkvärd.

2012-03-23 @ 08:01:59
URL: http://erikao.blogg.se/
Postat av: Sandra Sj

Rätt inställning Lelle. My way or the highway!



Jag brukar säga att VILL jag ha råd så ber jag om det. Annars - knip!



OCh dela med dig så mycket som du vill. Jag älskar att du delar med dig så mycket!

2012-03-23 @ 08:42:20
URL: http://sandrasjunnesson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0