Myror i magen!

Man har ju hört talas om myror i brallan men idag, ganska precis klockan 15 så hade jag en hel myrstack i magen!

Jag är helt säker på att det inte var hungerkurr, gaser eller vibrationer i golvet. Det var baby Bab som sa hej! Och det var exakt så det kändes. Som en massa myror som kryllar överallt i en myrstack. Det var den första bilden som kom upp när jag kände det. Skit i fiskar och fjärilar. Myror is the shit!

Självklart sprang jag över till J för att berätta, och jo man blir lite till sig och exalterad så vad ska man göra om inte att gå runt till mina kollegor, blodiga, skitiga slaktare i full färd med att ta isär kor, och berätta att min bebis sparkade för första gången. Den bilden är något surrealistisk men de blev genuint glada och ville känna och skoja och gratulera. Jag antar att "normala" gravida delar detta steg med sin partner, familj och nära vänner. Men finns det bara grovjobbarmän så får man vara barnsligt förnöjd inför dom!

Mammas tips om att buffa på magen kanske hjälpte för det gjorde J i sängen igår kväll och baby Bab verkar nu ha vaknat till liv för oss icke-levande-i-mage-människor. Ingen är gladare än jag och J!


Kommentarer
Postat av: Erika

Denna fantastiska känsla! Svår att beskriva... Men din beskrivning var inte så illa! ;) Vänta bara till du känner att det lilla livet sparkar, vrider och vänder sig i magen. Fantstiskt!

2012-03-14 @ 21:31:17
URL: http://erikao.blogg.se/
Postat av: beKcAN

Åhh, spännande :=)Jag vill också känna på din mage! Saknar dig och tänker på dig!

2012-03-15 @ 07:13:36
Postat av: Sara den rara

Jättespännande! Åååh jag blir alldeles pirrig jag med...

2012-03-15 @ 08:09:54
URL: http://sascha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0