Sparka på den som ligger ner bara!

Idag har baby Bab verkligen rört om i grytan! Har känt rörelser hela eftermiddagen i soffan framför "Sagan om konungens återkomst" och 2 gånger ( i skrivande stund ) har det varit riktiga sparkar!

Men! Jag vet inte om jag tycker det är så mysigt som alla säger att det är. Rörelserna har väl varit helt ok, det känns mest som gaser i magen fast lite mer ihärdiga. Men sparkarna kom så oväntat och plötsligt att jag drog efter andan och utstötte ett litet läte när det hände. Och det var lite läskigt också. Det känns ju som något vill ta sig ut ur magen!

Det gör inte ont men det känns som om det ska göra det och det gör det hela lite läskigt också. Men jag är glad också, verkligen ett bevis på att baby Bab växer och frodas där inne! J låg med handen på magen jättelänge men kunde inte känna nått. Han får hålla ut nån vecka eller två till.

Nu ser jag inte vad jag skriver längre för tårarna. Slutet på Sagan om ringen får mig alltid att bli rörd...


Kommentarer
Postat av: Annika - drömmen om 11 barn

Dagens bloggtips ligger uppe nu!

Kolla in o se om det blev du! Jag har, i samma inlägg, lagt upp morgondagens bloggtipstävling. Anmäl dig och du kan synas framför ca 2000 unika läsare. Ett enkelt "jag är med" så deltar du!

2012-03-17 @ 21:02:33
URL: http://nilssonpettersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0