Ultraljud trimester 2

Vilken fantastisk dag det här har varit på alla sätt och vis!
Solen har strålat, i morse kom en elektriker och kopplade in vår spis och ugn, jag öppade äntligen mitt engelska bankkonto och så har vi varit på vårt detaljerade ultrajud för att titta på baby bab!

Jag lade mig på britsen med spänd glädje, fick se bebis röra sig där inne hela tiden och lyssnade nooooga på allt som doktorn undersökte och förklarade. Sen stannade mitt hjärta och jag slutade andas under ett par minuter när jag tyckte att hjärtat undersöktes lite väl länge. Det zoomades in och ut hela tiden och det ändrades vinklar hit och dit. J hade också blivit nervös under judt undersökningen av hjärtat, men det hade inte varit några problem alls, och jag andades ut och kunde njuta av att se min bebis undersöka sig själv och magen.

Doktorn frågade slutligen om vi ville veta könet... J satt bara tyst ( han vill gärna veta ) och jag sa inget i två sekunder... och sen sa jag att det skulle bli en överraskning. Så baby bab är fortfarande könlös för omvärlden!

Här är dagens bilder på baby bab.


Baby bab rör med handen på huvudet

Baby bab suger på tummen

Baby bab på väg att göra en bakåtkullerbytta, fötterna över huvudet.

 

Närbild på baby babs ansikte

 

Baby bab tittar rakt mot oss. Läskig bild dock när man ser ansiktet som en skalle dock.

 


Kommentarer
Postat av: Sandra Berglin

Skit så mäktigt, förstår att det kändes i hela hjärtat! Här sitter jag och ryser och blir alldeles varm! FiiiinT <3

2012-03-20 @ 20:44:03
Postat av: Kerstin

Vilken fin liten en !!

2012-03-20 @ 21:25:35
URL: http://seniorkerstin.blogg.se/
Postat av: Åsa

<3 <3 <3

2012-03-20 @ 23:36:27
URL: http://missosd.blogg.se/
Postat av: Sara den rara

Åh vad roligt! Jag blir alldeles varm!

2012-03-21 @ 09:14:27
URL: http://sascha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0