Akut kris och ond bråd död?

Men asså, nu är det så att min bebis inte sparkar 10 gånger per dag! Vad är det för mätsticka att gå efter egentligen? Alla är väl olika?

Min unge är en ganska trött en tror jag. Har ju inget att jämföra med men det är ganska lugnt inne i min mage. Betyder det att det är nått fel på min bebis då? Måste jag ringa sjukhuset och komma in för koll? För det var så barnmorskan sa. "om inte bebis rör sig vid minst 10 olika tillfällen per dag så ska du ringa sjukhuset och komma in på koll" )

Det här gör mig mer irriterad än orolig. Och vem fan håller räkningen under en hel dag? Det finns faktiskt andra saker som upptar mina tankar dagligen också.

Men idag har jag dock provat hålla räkningen för att se och nu när klockan är snart 18 så har jag känt av baby Bab typ 5-6 gånger. Jaha om inte det blir 4-5 gånger till då? Är det akut och kris och ond bråd död då eller?


Kommentarer
Postat av: Veronica

Äh, det låter löjligt! Vissa känner ju knappt av sina bebisar alls! 5-6 gånger tyder nog på att någon där inne lever och frodas annars skulle jag bli jävligt brydd ;) Puss!

2012-05-17 @ 19:17:06
URL: http://LCHFklubben.se/veveskamp
Postat av: Ida B

Jag känner min bebis ca 40-50 gånger per dag och blir då orolig åt andra hållet. Min bebis verkar ju aldrig sova, det kan ju inte heller va helt normalt! Men jag har också hört det där om att man ska känna bebisen 10 ggr per dag, men jag frågade min barnmorska om det och hon sa att det vara var dumheter. Efter v.30 ska man känna bebisen varje dag. Men hon sa att det behöver inte vara ett visst antal gånger. Har man känt den en gång så räcker det! Puss

2012-05-17 @ 19:21:26
Postat av: Sara den rara

Håller med brudarna ovanför. Om du inte känner nåt på en hel dag då kanske du ska dricka kall dryck och putta lite på magen, men annars är det lugnt! Precis som att alla bebisar följer samma schema?!

2012-05-17 @ 19:29:35
URL: http://sascha.blogg.se/
Postat av: mami

Konstigt att man ska räkna så?? De finns de kvinnor som åker in på akuten o tror att dom får njursten o istället föder dom en unge......DEN ungen måste ju ha sovit sig igenom 9 mån eller nått

puss

2012-05-17 @ 19:56:36
Postat av: Lelle

Jävlar Ida! Är det 40-50 sparkar eller 40-50 olika tillfällen per dag med sparkar? För jag har typ 5-7 olika tillfällen när bebis rör sig och då sparkar den typ 10 gånger varje gång, eller mer rör sig så man känner det på magen. Sjukt sällan det är regelrätta sparkar. Vilket jag bara är glad för då jag ändå inte är så förtjust i det :) härligt att ni också anser att det borde vara lugnt. Alla är ju som sagt olika!

2012-05-17 @ 19:57:30
Postat av: Ida B

Alltså jag känner den mer eller mindre hela dagarna, på olika sätt. Antingen genom att den bara flyttar sig, pillar med fingrarna, trycker med armbågar eller sparkar. Men på en dag blir det väl ca 40-50 rejäla sparkar, inte 40-50 olika tillfälllen alltså :) Den tycker numera även att det är väldigt roligt att boxa mig på kissnöåsan så jag kissar på mig, jävligt roligt, NOT! trodde man skulle slipa bindor under graviditet, men nej är det inte äckliga flytningar så är det kiss :( BLÄÄ

2012-05-17 @ 22:53:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0