Att flyga som höggravid

Att flyga och vara 30 veckor gravid gick jättebra.

Det var ingen skillnad alls från att flyga som icke-gravid mer än att eftersom man måste sitta i princip samma ställning så får jag lite ont i ryggen. Speciellt om baby Bab väljer att kura ihop sig alldeles under revbenen på höger sida. Då får jag liksom trycka ner honom/henne igen.

Det coolaste var dock hur det måste var som att bebis märkte att det var nått på gång under start och landning för på båda flygningarna så rörde sig bebis jättemycket under start och landning och sov mest under själva flygtiden.

Jag undrar varför? Är det trycket tror ni som även känns i magen?

Vad står på tapeten denna första dag i Sverige då? Jo träffa syster och systerson, spana in hennes mage och vara ute i solen hos mamma på landet. Jo! Äta potatisbullar med bacon, keso och lingonsylt också!

Bild från Heathrow när jag satt och vilade lite i ett fönster i soluppgången innan securitycheck...


Kommentarer
Postat av: Sara L

Skönt att allt gått bra och att du äntligen får krama om familjen.

Jag inbillar mig att det är den tunga luften som gör en trött. Melisia älskar flygplan och laddar till tusen innan flygningen. Sen är hon med vid start och så fort vi kommer upp, då man känner att man blir lätt som en fjäder, då somnar hon som ett litet lamm och sover ända till väskhämtning. Detta händer varje gång och hon flyger en hel del.

2012-05-24 @ 09:42:06
Postat av: Lelle

Sara! Tror du vi hinner ses något när jag är hemma? En fika kanske? Du, jag, Micka?

2012-05-24 @ 10:27:26
URL: http://babybabuk.blogg.se/
Postat av: Sara L

Ja men det måste vi ju.! Förslag på dag och tid?

2012-05-24 @ 16:10:46
Postat av: Lelle

Har du kvar numret som börjar på 872 fortfarande? Isåfall messar jag dig när jag kommer in till stan från mamma Sara!

2012-05-24 @ 20:40:49
URL: http://babybabuk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0