Det måste vara en engelsk unge

Jag har vaknat i min egen säng! Med ett öppet fönster för det är så varmt och fågelkvitter och .. Bebissparkar.
Det här måste ju vara en engelsk-unge. Har varit vaken konstant sen vi landade på UK grounds. Och så fort jag kom hem och pappa J lade handen på magen och sa hej och pussade lite på den så svarade den tillbaka direkt. Med tydliga, hårda sparkar som även syntes utanpå magen.

Är det tonläget vi har när vi pratar engelska kanske? Den känner ju igen våra röster. Men min röst är inte alls lika på svenska som på engelska så tonen gör nog mycket.

Nu börjar min ledighet på riktigt kan man säga. Vad ska jag hitta på för att fördriva tiden! Jag har ju ändrat mitt sovmönster lite sen Sverige. När J åkte på jobbet 05.10 i morse (!!!! ) så somnade jag så gott om och vaknade klockan 9 istället.

7 dar till koll hos BM, men det är röda dagar här i England måndag och tisdag för den gamla kärringen på tronen firar 60-års jubileum som härskare så jag får ha J i 4 dagars-helg!

Nä jag börjar nog den här dagen med att se om kylskåpet ekar så jag måste gå på affären. Plus att man måste ju börja laga middag själv igen också. Gud så tråkigt...

( bild från när vi inte vann en penny på bilbingon i måndags )


Kommentarer
Postat av: Sandra Sj

Visst kommer du se till att han/hon pratar flytande svenska va? Alltså att du pratar svenska när ni är hemma i England?



Så GULD värt att få ett språk på köpet :)

2012-05-31 @ 12:27:59
URL: http://sandrasjunnesson.blogg.se/
Postat av: Lelle

Absolut Sandra! Så fort ungen är ute så ska jag bara prata svenska till den och J engelska så den får två flytande språk! Letar för fullt efter en bra "tvåspråkighetsbok" som man kan lära sig utav hur man gör det bäst.

2012-05-31 @ 13:25:24
URL: http://babybabuk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0