Ett turkost rum!

Vi målar baby babs rum på vår lediga röda dag. Eller Jay målar och jag äter ostkrokar och dricker cola. Jag drog några penseldrag iklädd trosor, tofflor och Jays tshirt men gav upp rätt snabbt då huvudet höll på att ramla av. Dessutom ser jag på J att han trivs med att få göra det själv. Lite "visa sin manlighet och göra mansgöra"... Och det kan han få! Vi har valt en väldigt stark och färgglad färg för rummet som även är könsneutral. En turkos färg då vi är av den åsikten att barn behöver färg, liv och intryck. Vi kommer göra rummet ännu mer "spännande" med wallstickers i svart som är utbytbara och sen tonar vi ned allt med endast vita möbler. Vad tror vi?

Äntligen händer det något i det där rummet som bara var en enda stor skäphög fram tills nu.

Nu ska jag googla väggstickers!


Kommentarer
Postat av: Sara L

Kommer bli skitsnyggt. Gillar turkost :)

2012-05-07 @ 14:53:10
Postat av: Sandberg

Skit snyggt! Jag är stort fan av turkost! Jag letar oxå svarta wallstickers, säg gärna till om du hittar några snygga!

2012-05-08 @ 10:30:59
Postat av: Lelle

Sandberg! Vad är du ute efter då för stil? Är det till barnrum eller vuxenrum? Djur? Blommor? Osv... Har nämligen sett att det är billigare att köpa stickers här än i swe över internet. Om viska göra nån deal :) säg till du också om du sett några schyssta stickers i svart till ett barnrum!

2012-05-08 @ 13:01:46
Postat av: Sandberg

Det är till ett barnrum. Vill inte ha så mycket "larv", men har sett några roliga typ monster figurer på ngn sida från england tror jag det var. Har dock snöat in lite på dom här uttjatade ugglorna, så ngt sådant kan jag oxå tänka mig. Har du någon bra sida som du kollar på?

2012-05-09 @ 11:01:41
Postat av: Lelle

Sandberg: Jag absolut HATAR "larv" så det är inget jag letar efter heller.



Vart har du sett de där monstren du surrar om? Kan vara värt ett litet kik, för några monster har jag inte sett än.



Har du kollat in de här två sidorna:

www.ferm-living.com

www.wallpaperking.co.uk



Där tycker jag att det finns fina stickers, och även de där ugglorna du surrar i. Jag har inte bestämt mig för om jag älskar eller hatar dom än =)



Jag gillar valen och kaninen i hatten som du hittar på den första sidan jag nämnde. Även svamparna men de kommer inte i svart och det är ett måste för mig haha!

2012-05-09 @ 19:47:28
URL: http://babybabuk.blogg.se/
Postat av: Sandberg

Jag googlade på wall stickers, och fick fram massor i svart, men jag kom bara in på typ bloggar och utländska sidor. Försökte lägga in en länk här, men det var så sjukt lång.



Sen var det några andra "filurer" jag såg, som jag vet fanns här hemma på Hamngatan 12 förut, så jag tänkte kolla om dom fortfarande finns kvar.



Ja jag gillar oxå svamparna. Fåglarna i buren gillade jag oxå!



Ska fortsätta spana och se om jag hittar ngt, säger till om jag hittar ngn bra sida! :)

2012-05-10 @ 20:26:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0