Ett yranbarn?

Jag vet att det är helt omöjligt att säga och att alla graviditeter och förlossningar är olika och att inget behöver gå  "arv" men jag tror att jag kommer föda för tidigt.

Det är bara en känsla jag har, och jag har inget att grunda den på eftersom det är ett tag kvar än. Men jag tror det är för att jag är för tidigt född, min mamma är för tidigt född ( eller hur va mamma? ) mina syskon likaså samt att min syster födde sin son för tidigt.

Jag själv tror att det kan bli ett sent Juli barn, ett yranbarn helt enkelt! Men det kan lika gärna vara så att det blir en som gillar värmen inne i magen lika mycket som jag gillar värmen från solen om sommaren och välja att titta ut på min födelsedag, en vecka efter BF.

Självklart ska det ordnas en lite gissningstävling här i bloggen ang kön, datum, vikt och längd osv, men jag ska vänta nåååågra veckor till innan den annonseras ut.


Har arv någon vetenskaplig inverkan på förlossningstider förresten? Någon som vet? Eller är det bara helt upp till en lille där inne?


Kommentarer
Postat av: mami

jah vet inte om ja är född för tidigt men JAG är född i säte o det är du med såå jaaa....:))))

2012-05-08 @ 16:48:52
Postat av: Åsa

Baby bab får gärna komma på tant Åsas födelsedag ;)

2012-05-09 @ 08:22:20
Postat av: Kapten Bombus

Hej!

Jag hittade till dig via din kommentar hos Spiderchick :)

Jag tänkte bara säga att en BM har sagt att själva förlossningen brukar gå i arv, typ tid och så.

Mammas förlossningar var på 40 timmar så jag vet vad jag har att vänta.

Spännande..

2012-05-09 @ 13:45:56
URL: http://kaptenbombus.blogspot.com
Postat av: Lellelii

Kapten Bombus: Kul att du klickade dig in på min blogg! Hoppas du läser vidare! ( om du läser det här, jag kunde nämligen inte kommentera på din blogg av någon anledning.. )



Och jag hoppas att du är undantaget som bekräftar regeln den så att du slipper 40 timmars förlossning! Men om det är så att det går i arv som du säger så har jag också något underbart att se framemot... nämligen att jag var född i säte och så även min mamma. Skönt så det förslår va?!



Ha en fortsatt bra dag!

2012-05-09 @ 19:19:03
URL: http://babybabuk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0