Fjanteri! Det är vad det är!

Jag läser mycket om att jag nu när tredje och sista trimestern är här måste vila mycket och typ sova lite under dagen eller efter middagen.

Jag vet inte men det låter lite tramsigt i mina öron. Om jag inte är trött? Då behöver jag ju heller inte vila? Det spelar ingen roll att jag slutat jobba nu. Jays alarm funkar inte på mobilen så vi använder mitt, vilket betyder att jag vaknar varje morgon kl 05 ändå och i 90% av fallen kan jag inte somna om. Och det för att jag fått den sömn jag behöver. Annars hade jag ju sovit mer!

Overall tycker jag att det är för mycket fjask och daltande med graviditeten. Vad man får och inte får göra. Vad man ska äta, hur man ska sova, vad man ska dricka osv.

Jag hoppas inte det är samma fjanteri på förlossningen. Där vill jag ha en erfaren barnmorska som är bestämd och rak och som säger åt mig vad jag ska göra och hur jag ska göra för att det ska bli lättare. Inget daltande! En förstående, lättsam, rolig och uppmuntrande barnmorska. Ingen dör av lite humor och jävlar anamma i en och samma kaka liksom.

Gud vad jag ska reta upp mig hela tiden. Nu blev jag lite irriterad över det här och hur vissa gravida beter sig. Sånna gravida tål jag bara inte.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0