Jag har bestämt mig.

För ett par veckor sedan kändes det som jag hade alla jobbiga graviditetssymptom man kunde ha och att allt var skit.

Nu efter den här veckan, när vår dagliga ansvariga på jobbet ( vår chef är ju aldrig där ) har åkt på semester till Kuba i 16 dagar känns det som allt har ändrats. Kan en person bara genom sitt sätt att agera, vara och dess utstrålning göra att man mår, inte bara psykiskt men också fysiskt dåligt?

Denne man har nämligen inte betett sig mot mig som han normalt brukar göra sen jag blev gravid. Vi brukar ofta skratta och skämta osv. Och speciellt på senaste tiden när graviditeten och magen blivit mer påtaglig så har jag känt en enorm press att prestera på jobbet även fast det är vad jag minst av allt ska göra. Jobba, ja visst, men gör endast det du måste. Denne man har inte brytt sig det minsta om mig, trots att han sett att jag har ont har han inte frågat hur jag mår, sitter jag ner en stund får jag en sarkastisk kommentar, samma om jag är på toa för länge eller pratar ned någon för länge ( enligt honom, det är dock det enda han gör om dagarna )

Nu är han alltså borta och all press jag känt har runnit av mig, den är som bortblåst. Mina ben värker inte på samma sätt, jag har mindre ischias-värk, mindre sammandragningar, ett gladare humör, dagarna går fortare, jag skäms inte och känner mig skyldig när jag får gå tidigare eller när jag inte gör TB-djur ( tuberkulos ) för den stora smittorisken för baby bab.

Jag vet inte om det är psykiskt eller om jag kommit in i en härlig period av graviditeten men att ha varit gravid i V 27 har varit perfekt!

Men detta har också gjort att jag har bestämt mig, jag tänker sluta jobba när jag går in i V 30, och börja med min havandeskapspenning i V 31 när det är 9 veckor kvar till BF. ( töntig jag är va som "slänger" mig med gravid-förkortningar? Haha men "Beräknad förlossning" är så långt att skriva )

Det känns som jag kommer kunna slappna av då och kunna njuta på riktigt av det här och vila och må bra med mig själv under sommaren innan livet förändras helt.

Nedräkning: 2 arbetsveckor kvar!


Kommentarer
Postat av: Sara L

Jag slutade jobba 8 veckor innan beräknad förlossning. Tur var väl det då Melisia kom efter 3 veckor, 5 veckor för tidigt. Jag hann må bra efter 28 dåliga veckor och kunde ta hand om mig själv en stund.

Kram

2012-05-05 @ 11:48:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0