På resande fot!

Jag har ju redan lovat mig själv att bara för att jag ska bli mamma, J pappa och vi en familj så tänker inte jag lämna mitt gamla jag helt och hållet och glömma bort mig själv och det jag tycker är kul. Vilket är att resa.

Så självklart har jag redan börjat spana på första resan med den lilla. Och vi siktar på att den blir i samband med att vi kommer hem till Sverige i jul. Istället för att flyga kollar vi lite på om vi ska tågluffa oss hem istället. Bebis åker gratis och för en 10-dagars resa med 5 stopp för ett interrail-pass så kostar det ca 2000 kr per person ( ej boende inräknat )

Rutten jag tittat lite på är: England-Frankrike- Belgien-( ev Luxemburg ) -Tyskland- Danmark-Sverige.

Och det tar inte så fasligt lång tid! Ca 6 timmar härifrån till Paris tex. Bebis är ca 4 månader då. Fortfarande tillräckligt liten för bärsele och inte i behov av så avancerad underhållning men tillräckligt stor så att vi har vant oss och lärt känna vårt barn. Sen flyger vi hem igen efter vistelsen i Sverige!


Sen att J vill åka på miniweekend till Skottland i sommar tackar man ju inte nej till heller. Kostar noll och ingenting för oss som redan bor i UK.

Jag älskar mig själv när mina planerartankar går igång! Frågan är bara hur man sparar de usla mamma-pengarna.. ;)


Kommentarer
Postat av: Sandra

Härligt att du planerar in roliga saker i framtiden! Det mår man bra av, både av att planera och att utföra! Puss <3

2012-05-12 @ 11:24:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0