Rörlighet är bra

Det känns ändå som att mitt jobb har hjälpt mig och min kropp lite i graviditeten måste jag säga.

Jag har hittills inte drabbats av några foglossningar, hade ligament värk i typ 2 dar och har inte gått upp för mycket i vikt. Det enda är väl att baby bab ligger och trycker på ischias-nerven ibland men det kan man ju inte göra så mycket åt mer än att prova flytta på denne. Jag har ingen ryggvärk och jag sover som en stock på nätterna.

Och jag tror detta har att göra med att jag är så aktiv med min kropp på jobbet. Självklart är det ju så att ju mer aktiv man är och rör på sig under graviditeten desto mindre symptom får man. Att helt enkelt leva hälsosamt liv gör att du mår bättre kroppsligt, oavsett om du väntar barn eller inte.

Jag tror att stillasittande jobb och leverne kan bidra till foglossning och svårare förlossningar. Nu är jag ingen expert som sitter på fakta och självklart appliceras inte min åsikt på alla med "kontorsjobb" och jag är ingen förebild what so ever, då soffan är min bästa vän utanför jobbet men jag tror att ett rörligare jobb i längden är bättre än ett stillasittande.


Kommentarer
Postat av: Madde

Fast jag har ett stillasittande jobb och jag drabbades inte av foglossningar alls. Dessutom gick jag ner 10 kg första halvan av graviditeten, sen gick jag upp dom och 5 till typ så jag vart inte så stor.. Jag åt bara pizza och annat onyttigt mesta delen av graviditeten. Och jag hade inte en jobbig förlossning 6 timmar som bara flög förbi, varav drygt en timmes krystningar utan krystvärkar.. Så jag tror inte på det där ;) alla är olika

Svar: Åh jag hoppas på en sån dröm-förlossning Madde! :) åh jo det är klart, alla är olika.
Linnea Lindberg

2012-06-21 @ 20:36:08
URL: http://Vulnerable.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0