Sammanfattning V 20-30

V 30
2/3 gjorda
10 veckor kvar
2,5 månader
74 dagar
And so on. Ni fattar.

Oj.
Vad hände?

Sammanfattning V 20-30

Jag kan med lätthet dela upp dessa tio veckor i en bra halva och en dålig. V 20-25 är en dålig och 25-30 en bra. Trots att det var under den första halvan som jag för första gången kände sparkar, gick på detaljerat ultraljud och inte alls var så stor så var denna period fylld med mer ångest och krämpor än den senare. Jag var tröttare, mer sliten, mådde psykiskt dåligt och kände mig inte speciellt vacker.

Den andra halvan har varit helt tvärtom. Kroppen har växt men varit till mycket större belåtenhet. Jag trivs med den trots flåsande i trappor ibland, vissa svårigheter att resa sig från halvliggande och halsbränna. Jag har inte längre krämpor i benen eller ryggen och ischias- anfallen inträffar mer sällan. Jag har stor aptit men ligger stadigt kvar på min normala vikt ( -2kg ) Jag känner mig lugnare nu när barnvagnen är i hamn och barnrummet målat.

Typiska förändringar då över 10 veckor?

# större mage ( no shit?! ) som även blivit mer rund än spetsig som tidigare
#Halsbränna
#Större aptit, hungrig snabbt efter avslutad måltid. Mätt fort.
#Sparkar från bebis som för varje vecka ökar i intensitet och regelbundenhet
#Ännu större bröst som dessutom läcker nu och då.
#Sammandragningar.. Så det är så de känns.. För tillfället. Hrmph.

Over all ganska behagliga saker ändå så jag ska inte klaga!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0