Självplågare..

Varför gör jag så här mot mig själv?! Varje gång jag är ledig och hemma själv så slår jag på Home and Health-channel och våldstittar på program om förlossningar. ( de är alltid på också av någon anledning )

Och varje gång så tycker jag det är vackert, gråter jag en smula och tycker det är skitläskigt och hemskt och att det ser ut att göra fördärvligt ont och allt alla blivande mammor ser så himla slitna, trötta och fula ut och det kommer ut ljud som man aldrig trodde kunde komma ut ur en människa..

Det är 23 timmars förlossningar, akuta kejsarsnitt, massvis med förlossningar utan bedövningar och gud vet vad..

Jag borde inte kolla på det här! Det gör mig rädd och mitt självförtroende som jag försöker bygga upp inför min förlossning går i botten igen och den där ångerkänslan kommer tillbaka. Vad är det jag har gett mig in på...

Nähä tillbaka till monstret som vrålar på teven då...



2 min senare: Bebis är ute, monstret är borta. Det är fint. Mamman är fin. Jag gråter.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0