"ta ett varmt bad" - MY ASS!

Hade skum huvudvärk hela dagen igår och vaknade kl 07.15 i morse med att den endast har ökat i skala till ett lättare migränanfall. Jag är ljusskygg och överkänslig för ljud just nu och åmar och jämrar mig så J vaknar här bredvid.

Så fuck alla restriktioner om att inte äta piller när man är gravid och att man istället ska "gå en promenad", "ta ett varmt bad", "vila bort värken" samt "dricka mycket vatten" ( alla påståenden med hartassar ska uttalas med sarkastisk, barnslig röst ) De funkar inte!

Ge mig de starkaste 500mg tabletterna ni har så är det här över på en grisblink. Fan i helvete också. Punkt.


Kommentarer
Postat av: Sara den rara

Jag hade sådan fruktansvärd huvudvärk när jag var gravid. Och fick tipset av läkaren att äta Alvedon! Funkar icke! Jag drack istället Coca Cola, vilket verkade hjälpa mig. Inte nyttigt, men fan så skönt att slippa huvudvärk...

2012-05-07 @ 10:40:35
URL: http://sascha.blogg.se/
Postat av: Lelle

Jag har 2 liter cola i kylen, så fort jag orkar kliva upp LÄS: Jay klivit ur duschen och gått ner och hämtat den, ska jag hälla i mig!

2012-05-07 @ 11:22:02
Postat av: Sandra Sj

Brukar du ha migrän?

Nu kommer google mästaren och jag som kan alla symtom, men OM du sväller rätt kraftigt nu, fortsätter att ha ont och vara ljsukänslig så gå till din BM och be att få ta blodtrycket, man kan få havandeskapsförgiftning och ovanstående som jag skrev är tecken på det...



kram kram

2012-05-07 @ 12:33:41
URL: http://sandrasjunnesson.blogg.se/
Postat av: Lellelii

Sandra: jag hade "regelbunden" migrän när jag var yngre men sen trodde jag som sagt att jag växt ifrån den....



Jag ska tänka på det du har sagt och se hur dagen fortlöper. Är ju inte så sugen på havandeskapsförgiftning direkt.



Dock så är baby bab vaken mycket mer än vanligt idag, kan ju ioförsig vara för att jag legat och vilat mestadels av dagen hittills....



Tack Sandra och Sara! Kram

2012-05-07 @ 14:13:17
URL: http://babybabuk.blogg.se/
Postat av: Sara den rara

Fast jag hade ont i huvudet under större delen av graviditeten och flera av mina andra bekanta också. Dock tycker jag absolut att du ska lyssna på Sandra och vara uppmärksam... :)

2012-05-08 @ 08:19:27
URL: http://sascha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0